GREENCLEAN KALMAR

Allmänna villkor

OBS! Våra allmänna villkor gäller ej för flyttstädning. Villkor för flyttstäd finns i ett eget dokument.

Nedan följer våra villkor. Genom att anlita oss godkänner du samtidigt dessa villkor. Vi förbehåller oss att i framtiden ändra priser och villkor.

1) Pris
2) Rut avdrag
3) Fakturering och betalning
4) Ersättning vid skador
5) Arbetsmiljö
6) Avbokningar/Ombokningar
7) Helgdagar/röda dagar (Hemstädning/Lokalvård/Storstädning)
8) Utebliven städning
9) Tider
10) Nycklar
11) Larm
12) Garantier – Hemstädning
13) Garantier – Lokalvård för företag
14) Garantier – Fönsterputs
15) Städmaterial

 

1) Pris

Våra standardpriser per timme för en person är följande om inget annat avtalats:

Hemstädning:
2h/varje vecka: 239kr/h ca pris per månad: 1912kr
4h/varannan vecka: 239kr/h ca pris per månad: 1912kr
2-3h varannan vecka: 259kr/h ca pris per månad: 1036kr-1554kr
Enstaka tillfällen: 279kr/h
Priserna är angivna inklusive moms och RUT.

Flyttstäd:
Upp till 60kvm: 2800kr (ink. RUT och moms.)

Över 60kvm tillkommer 49kr per kvm

Detta är våra standardpriser men skulle tex lägenheten vara väldigt smutsig kan priset öka eftersom vi behöver mer tid.
Därför är det alltid viktigt att informera oss innan om bostadens skick.

Fönsterputs:
När vi putsar fönster sätter vi pris efter hur lång tid det tar att utföra arbetet. Där spelar de in vilket typ av fönster de är, har de spröjs,
är de flersidiga eller placerade på ett svåråtkomligt ställe.
Timarvode för privatperson är 279kr/h (ink. ROT och moms) och för företag 295kr/h (exl. Moms)

Kontorsstädning / Trappstädning / Företagsstädning:
· 1 ggr/vecka 305:-/tim
· 2 ggr/vecka 300:-/tim
· 3 ggr/vecka 295:-/tim
· 4 ggr/vecka 290:-/tim
· 5-7 ggr/vecka 285:-/tim
· Vid städning mer än 8 tim/städtillfälle lämnas rabatt på ovanstående priser eller enl offert.
Alla priser är exklusive moms 25 %

Vi följer städindex.

Information om eventuella prishöjningar går ut till alla kunder senast en månad innan höjningen sker.

2) RUT avdrag

Till privatpersoner fakturerar vi endast 50% av arbetskostnaden. Resterande 50% begär vi själva av skatteverket genom RUT avdraget. Om vår begäran om RUT avdraget avslås av Skatteverket fakturerar vi dig som kund resterande 50%. Betalas ej en faktura efter upprepade påminnelser makulerar vi vår ansökan om RUT avdrag och skapar en ny faktura där vi fakturerar dig som kund på 100% av arbetskostnaden.

3) Fakturering

Fakturering sker en gång per månad och fakturerat belopp är för föregående månad. Vi har en betalningstid på 30 dagar. Efter förfallodagen lämnas ärendet över till inkasso. Vi fakturerar via e-post eller vanlig post. Till privatpersoner fakturerar vi endast 50% av arbetskostnaden. Resterande 50% begär vi själva av skatteverket genom RUT avdraget.

4) Ersättning vid skador

Inventarier som behöver extra aktsamhet ska i förväg skriftligen meddelas till oss. Green clean Kalmar är försäkrade upp till 10.000.000 och ersätter nedanstående skador som orsakats av oss på grund utav olycka eller vårdslöshet:

Lösinventarier – Ersätts mot kvitto på det som gått sönder. Ersättning utgår ifrån skicket vid aktuellt tillfälle.

Fasta inventarier – Ersättning utgår ifrån skicket vid aktuellt tillfälle. Green clean Kalmar står för hela material och arbetskostnaden för utbyte/reparation.

Undantag då Green clean Kalmar ej ersätter skador:
– Skador som uppstått pga. bristande information som givits till vår kontorspersonal/städpersonal. Exempelvis rengöring av ett väldigt ovanligt material där specialkompetens krävs.
– Löst/Fast material som ej är korrekt placerat. Exempelvis fönsterkarmar som är är tillräckligt fastskruvade eller föremål som är placerade väldigt instabilt.
– Förslitningsskador på fasta inventarier som uppkommer vid ett normalt och ansvarsfullt städande.

Undantag för ersättning (Golv):
Green Clean Kalmar rekommenderar att trägolv alltid rengörs med fuktmopp istället för med våtmopp och ersätter därför inte skador på trägolv som orsakats pga. användning av våtmopp. Kund ansvarar för att för att spis, kylskåp, skåp, soffa, säng, tvättmaskin, torktumlare och liknande inventarier ska kunna flyttas på om så krävs, repor som uppstår för att denna typ av inventarier flyttas på står ej Green Clean Kalmar för. Finns risk att golven skadas ska en kartongskiva/handduk läggas under för att inventarierna ska kunna flyttas på ett säkert vis. Kunden ska även i dessa fall i förväg meddela oss om denna risken, samt se till att kartongskiva/handduk finns på plats.

Undantag för ersättning (Delbara fönster):
Fönsterputs av delbara fönster sker på egen risk. Sprickor eller karmbrott som uppkommer vid delning av fönster ersätts ej.

5) Arbetsmiljö

Du som kund ansvarar för att vår personal städar på en säker arbetsplats. Är någon i hemmet sjuk ser vi helst att personen inte är hemma, alternativt befinner sig i ett rum vi ej behöver städa. Finns smittorisk kan vi inte utföra arbetet och måste då återkomma vid ett tillfälle då förutsättningarna är bättre. Ni får med fördel plocka bort leksaker och lådor som ligger på golv eller under möbler för att underlätta för vår personal. På så vis blir det lättare för dem att städa snabbt och effektivt. Belamrade ytor kommer endast städas där möjlighet finns.

6) Avbokning/Ombokning:

Vänligen ring 0709-991041 (Vardagar mellan 08.00-17.00), skicka e-post till greencleankalmar@outlook.com eller använd ”Kontakta oss” formuläret på startsidan. Vi debiterar 50% av ordinarie kostnad om du vill boka om eller flytta jobbet inom 7 dagar från planerat datum. Flyttstädning kan avbokas senast 30 dagar innan planerat datum, annars faktureras fullt pris för uppdraget.

Om vi ej kommer in i lokalen:
Lyckas vi inte tas oss in i lokalen avbokas jobbet automatiskt. Vi kommer efter detta kontakta dig som kund för att eventuellt boka om tillfället. Vi debiterar 50% av ordinarie kostnad. Om uppdraget gäller en flyttstädning avbokas uppdraget och du som kund faktureras fullt pris.

7) Helgdagar/röda dagar (Hemstädning/Lokalvård/Storstädning)

Administrativ personal jobbar inte under helgdagar/röda dagar. Under helgdagar har vi därför ingen support. Alla typer av ärenden hanteras vardagar under kontorstider.

8) Utebliven städning

Om en stor del av vår personal skulle vara sjuk, eller om vi av annan skulle vara tvungna att ställa in ett uppdrag kommer vi att inom kortast möjliga tid boka om uppdraget på en tid som passar dig. I de flesta fallen innebär detta att uppdraget sker 1-2 arbetsdagar efter tidigare inbokat uppdrag med undantag för helgdagar.

9) Tider

Kunder som regelbundet anlitar oss kommer att få ett fast schema som visar vilka dagar och tider vår städpersonal kommer. Vi har som standard att vår personal kan börja uppdrag 45 minuter tidigare eller efter utsatt tid, detta för att underlätta deras schemaläggning. Om du som kund vill ha exakta tider för när ett uppdrag ska börjas behöver detta meddelas senast 48 timmar innan planerat uppdrag.

10) Nycklar

Nycklar förvaras i säkerhetsskåp med kodlås som även vår försäkring täcker.  Nycklarna förvaras utan någon koppling till ert hem, men om de mot all förmodan skulle försvinna byter vi kostnadsfritt ut låsen dessa går till.

Lämning/återlämning av nycklar. Du som kund får en kvittens på när vi hämtat dina nycklar. Om du vill att vi tar emot nycklar behöver du även notera på kundavtalet vart dessa ska lämnas efter utfört jobb.

Vår nyckelgaranti gäller endast i de fallen nyckeln hämtas och lämnas tillbaks personligen av dig, antingen på plats eller på vårt kontor.

11) Larm

Eventuell larmkod som ges ut till oss måste vara en hantverkarkod som endast Green clean Kalmar har tillgång till. Detta är ett krav för att vår försäkring ska gälla.

12) Garantier – Hemstädning

Utförandegaranti:
Vi garanterar att jobbet blir utfört inom 48 timmar från planerad tid, i annat fall kommer vi att boka om städningen till ett tillfälle som passar kunden, samt lägga till 1 timme i kundens timbank. Detta gäller ej om Green clean Kalmar i god tid frågat kunden om ändring av datumet är möjlig och om kunden då gått med på ändringen. Ett exempel på en sådan situation kan vara att en kund väljer att flytta fram jobbet ett par dagar för att försäkra sig om att samma person som tidigare kommer. Om städningen utförs under samma dag men inte är godkänd enligt kund gäller inte utförandegarantin, i dessa fall gäller istället kvalitetsgarantin.

Kvalitetsgaranti:
Vi garanterar att jobbet blir väl utfört. I annat fall kommer vår personal att kostnadsfritt besöka er för att rätta till felen inom 48 timmar från att dessa påpekats. Klagomål på jobb behöver meddelas till oss skriftligt inom 2 arbetsdagar från det att jobbet är utfört.

13) Garantier – Lokalvård för företag

Utförandegaranti:
Vi garanterar att jobbet blir utfört inom 48 timmar från planerad tid, i annat fall kommer vi att boka om städningen till ett tillfälle som passar kunden, samt lägga till 1 timme i kundens timbank. Detta gäller ej om Green clean Kalmar i god tid frågat kunden om ändring av datumet är möjlig och om kunden då gått med på ändringen. Ett exempel på en sådan situation kan vara att en kund väljer att flytta fram jobbet ett par dagar för att försäkra sig om att samma person som tidigare kommer. Om städningen utförs under samma dag men inte är godkänd enligt kund gäller inte utförandegarantin, i dessa fall gäller istället kvalitetsgarantin.

Kvalitetsgaranti:
Vi garanterar att jobbet blir väl utfört. I annat fall kommer vår personal att kostnadsfritt besöka er för att rätta till felen inom 48 timmar från att dessa påpekats. Klagomål på jobb behöver meddelas till oss skriftligt inom 2 arbetsdagar från det att jobbet är utfört.

14) Garantier – Fönsterputs

Utförandegaranti:
Vi garanterar att jobbet blir utfört inom 48 timmar från planerad tid, i annat fall kommer vi att boka om städningen till ett tillfälle som passar kunden, samt lägga till 1 timme i kundens timbank. Detta gäller ej om Green clean Kalmar i god tid frågat kunden om ändring av datumet är möjlig och om kunden då gått med på ändringen. Ett exempel på en sådan situation kan vara att en kund väljer att flytta fram jobbet ett par dagar för att försäkra sig om att samma person som tidigare kommer. Om städningen utförs under samma dag men inte är godkänd enligt kund gäller inte utförandegarantin, i dessa fall gäller istället kvalitetsgarantin.

Kvalitetsgaranti:
Vi garanterar att jobbet blir väl utfört. I annat fall kommer vår personal att kostnadsfritt besöka er för att rätta till felen inom 48 timmar från att dessa påpekats. Klagomål på jobb behöver meddelas till oss skriftligt inom 2 arbetsdagar från det att jobbet är utfört.

15) Städmaterial

Green clean Kalmar står alltid för material och redskap.

Vill du boka städning?

Fyll I formuläret så återkommer vi snarast med en offert och kort telefonavstämmning. Så att vi kan komma överens om något som passar just dig! (Vid flyttstäd och hemstäd glöm inte uppge hur många kvm och antal badrum du har.)

Öppettider

Mån - Fre kl. 08:00 - 18:00

Kontakta Oss

0704945991
greencleankalmar@outlook.com