GREENCLEAN KALMAR
Vi underlättar onödig stress och låter dig fokusera på ditt nya hem med vår tjänst, flyttstädning. Vi utför flyttstäd i hela Kalmar med omnejd – samt Öland, Mörbylånga, Nybro, Emmaboda, Mönsterås och Torsås.
På GreenClean Kalmar utgår vi ifrån mäklarsamfundets rekommendationer för flyttstäd och arbetar således alltid efter checklistor.
En flytt kan vara planerad eller spontan och inte minst stressig och slitsam. Hos oss på GreenClean Kalmar kan du förvänta dig en pålitlig flexibel service som underlättar din flytt och vi gör hela flyttstädningen åt dig så ditt hem blir som nytt. Vi står för allt städmaterial och utrustning som används och alla våra produkter är tillverkade av återvunnen plast, svanenmärkta eller har annan typ av miljöcertifiering.
Med vår nöjd kund-garanti kan du luta dig tillbaka med vetskapen om att vi kommer göra allt för att göra dig och den nya hyresgästen nöjd.
Kontakta oss vid frågor eller om du vill ha en kostnadsfri offert.
Nycklar förvaras av den som utför arbetet hos er. Vi gör vårt yttersta för att denna personen alltid ska vara densamma, men i vissa fall kan vi vara tvungna att byta person. Nycklarna förvaras utan någon koppling till ert hem, men om de mot all förmodan skulle försvinna byter vi kostnadsfritt ut låsen dessa går till.
Lämning/återlämning av nycklar. Du som kund får en kvittens på när vi hämtat dina nycklar.
Om du vill att vi tar emot nycklar behöver du även notera på kundavtalet var dessa ska lämnas efter utfört jobb.
Vår nyckelgaranti gäller endast i de fallen nyckeln hämtas och lämnas tillbaks personligen av dig, antingen på plats eller på vårt kontor.
Eventuell larmkod som ges ut till oss måste vara en hantverkarkod som endast Green clean Kalmar har tillgång till. Detta är ett krav för att vår försäkring ska gälla.
Vi garanterar att jobbet blir utfört inom 48 timmar från planerad tid, i annat fall kommer vi att
boka om städningen till ett tillfälle som passar kunden, samt utbetala en ersättning till kunden på 5000kr. Detta gäller ej om Green Clean Kalmar i god tid frågat kunden om ändring av datumet är möjlig och om kunden då gått med på ändringen. Ett exempel på en sådan situation kan vara att en kund väljer att flytta fram jobbet ett par dagar för att försäkra sig om att samma person som tidigare kommer
Vi garanterar att jobbet blir väl utfört. I annat fall kommer vår personal att kostnadsfritt besöka er för att rätta till felen inom 48 timmar från att dessa påpekats. Klagomål på jobb behöver meddelas till oss skriftligt inom 7 arbetsdagar från det att jobbet är utfört.
Utflyttad, Nyinflyttad, Bovärd, Fastighetsmäklare.
Om inte möjlighet kommer finnas för Green Clean Kalmar att rätta till eventuella fel inom 48 timmar från att dessa påpekats måste Green Clean Kalmar bli meddelad om detta i förväg. Exempel på ett sådant scenario kan vara att den nye ägaren/hyresgästen flyttar in i lägenheten inom 48 timmar från det att jobbet planerades vara slutfört och ej accepterar att Green Clean Kalmar inom denna tidsramen finns i lokalen. Annars kommer vi och utför arbetet då den nyinflyttade flyttat in.
Inventarier som behöver extra aktsamhet ska i förväg skriftligen meddelas till Green Clean Kalmar. Vi är försäkrade upp till 10.000.000 och ersätter nedanstående skador som orsakats av oss på grund utav olycka eller vårdslöshet:
Lösinventarier – Ersätts mot kvitto på det som gått sönder. Ersättning utgår ifrån skicket vid aktuellt tillfälle.
Fasta inventarier – Ersättning utgår ifrån skicket vid aktuellt tillfälle. Green Clean Kalmar står för hela material och arbetskostnaden för utbyte/reparation.
– Skador som uppstått pga. bristande information som givits till vår kontorspersonal/städpersonal.
Exempelvis rengöring av ett väldigt ovanligt material där specialkompetens krävs.
– Löst/Fast material som ej är korrekt placerat. Exempelvis fönsterkarmar som inte är
tillräckligt fastskruvade eller föremål som är placerade instabilt.
– Förslitningsskador på fasta inventarier som uppkommer vid ett normalt och ansvarsfullt städande.
Green clean Kalmar rekommenderar att trägolv alltid rengörs med fuktmopp istället för med våtmopp och ersätter därför inte skador på trägolv som orsakats pga. användning av våtmopp. Kund ansvarar för att för att spis, kylskåp, skåp, soffa, säng, tvättmaskin, torktumlare och liknande inventarier ska kunna flyttas på om så krävs, repor som uppstår för att denna typ av inventarier flyttas på står ej Green clean Kalmar för. Finns risk att golven skadas ska en kartongskiva/handduk läggas under för att inventarierna ska kunna flyttas på ett säkert vis. Kunden ska även i dessa fall i förväg meddela
Green clean Kalmar om denna risk, samt se till att kartongskiva/handduk finns på plats.
Fönsterputs av delbara fönster sker på egen risk. Sprickor eller karmbrott som uppkommer vid delning av fönster ersätts ej.
Till privatpersoner fakturerar vi endast 50% av arbetskostnaden. Resterande 50% begär vi själva av skatteverket genom RUT avdraget. Om vår begäran om RUT avdraget avslås av Skatteverket fakturerar vi dig som kund resterande 50%. Betalas ej en faktura efter upprepade påminnelser
makulerar vi vår ansökan om RUT avdrag och skapar en ny faktura där vi fakturerar dig som kund på 100% av arbetskostnaden.
Fakturering sker en gång per månad och fakturerat belopp är för föregående månad. Vi har en betalningstid på 30 dagar. Efter förfallodagen debiteras ränta med jämförelseräntan +8%. Vi fakturerar via e-post eller vanlig post beroende på vad valts i kundavtalet. Till privatpersoner fakturerar vi endast 50% av arbetskostnaden. Resterande 50% begär vi själva av skatteverket genom RUT avdraget.
Green clean Kalmar står för allt material och utrustning som krävs för att kunna slutföra uppdraget.
Vill du boka städning?
Fyll I formuläret så återkommer vi snarast med en offert och kort telefonavstämmning. Så att vi kan komma överens om något som passar just dig!
Öppettider
Mån - Fre kl. 08:00 - 18:00
Kontakta Oss
0704945991
greencleankalmar@outlook.com